2013-07-02 (22.59) Utvecklingsfas #4

De går fort nu!
Till att börja med kan jag berätta att jag testar att skriva ifrån ipaden, kanske kan bli lite mer täta inlägg då.
Hade tänkt att dela med mig lite ifrån ett dagboks inlägg ifrån dagboken som jag skrev när vi låg inne på sjukhus, men styrkan är inte där riktigt än :/

Ett års dagen närmar sig med storm steg, jag längtar så otroligt mycket, samtidigt som det är rätt skrämmande vad minnen kan komma ikapp en vid vissa tidpunkter i livet... :/ jag känner själv lite gran att det kommer upp tankar och starka intryck bara jag tänker på den 17. 
Och jag vill ju inget annat än att vara super glad på Willes ett års dag, vilket jag alldeles säkert kommer att vara men det skrämmer mig lite att jag inte vet hur man ska reagera.

Allt är planerat jag vill att dagen ska vara perfekt! Den blir som den blir men perfekt. Finns inget bättre än att förbereda kalas och speciellt när det äntligen är till sin egen son. 

Idag har jag varit hos min älskade mamma och pappa hela dagen, pappa har gjort stor kok med mig idag. Mat till Wille. Första gången som vi har gjort egen mat, har ju alltid kört Wille på burkar. 
Men pappa var envis, " pojken ska ha riktig skogshuggar mat" sa han.
Så vi eller pappa hade kokat lamm kött i ja inte vet jag många timmar. Som vi använde till kalops (potatis, morot, palsternacka, dill och lite smör) och en lamm och ris rätt och en fisk och potatis rätt. Det  var super mysigt men ska ja va ärlig, de är nog bara hos pappa gör sådant :) 

Tiden går som sagt väldigt fort, Willes två tänder har kommit ända upp, och jag har nu sett att det är som tre lila streck med lite vitt i mitten på överkäken. Vilket innebär att tre är på gång! 

Ni kanske minns att jag var så stolt över att Wille kryper. Absolut de va jag (första timmen) jag hinner inte med nu. Han är precis överallt. Man måste vakta honom hela tiden. Det går så sjukt fort med. 
Och inte nog med de, ha har börjat med gå vang, och duktigt är ha med. 
Men kan släppa honom och han går själv utan problem, men rädd som man är så går av tätt bakom för att ta emot honom. 

Willes senaste koll på vikt och längd: Wille är nu 11 okorrigerat och 8 månader korrigerat 

Längd 72cm
Vikt 9kg

    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar