2013-09-01 (19.23)

Hej Allihopa!
Nu har det gått lång tid igen. Tyvärr så beror det på att jag inte haft tid.
Tyvärr har min pappa varit väldigt dålig sen så har dagarna bara gått.

Utförsäljningen på Barnens hus va mer en flopp tycker jag. Vi gick faktiskt inte ens in. Hade en kompis som hade stått i 1 timme redan och kön hade rörts sig en meter. Så vi gick ´babyproffsen en bit bort i stället.

Nu till min lilla guldklimp! Det händer så sjukt mycket just nu. Han har lärt sig en massa saker. Som tillexempel: vi har en bild på våran hund som heter tequila. Frågar man wille vart hon är så tittar och pekar han där. Han vet även vad lampa är. Och igår så filmade jag honom när han stod helt själv utan stöd. Länge stod han efter de satt han på huk ett tag innan han satte sig på rumpan.

Han säger även mamamamama och papapapa fast tycker inte de räknas. Vet ibte riktigt om han förstått ordet eller om han bara märker att vi reagerar när han ropar det.

I förrgår fick jag vara med om att wille slog sig för första gången rejält.  Peppar peppar har vi klarat oss ifrån att han slagit sig. Själv är han väldigt försiktig och sen är jag väldigt överbeskyddande. Han ramlade av någon anledning bakåt in i väggen med huvudet. Han grät  knappt en minut ja trösta honom och gav honom tutten så va det bra sen. Jag ringde givetvis 1177 för råd. Hon hjälpte mig bra och jag kände mig lugn. Han hade ju inte svimmat eller spytt, inget öppet sår heller.

Töligt nog hände detta mitt i att wille skulle sova middag vilket gjorde mig nervös. Men sköterskan sa att han kan sova men killa honom under foten varje halvtimme eller varje timme.  Ser du att han reagerar och rör fötterna och benen är det lugnt. Så de gjorde ja och de va lugnt.

Nu börjar snart en ny vecka skönt nog har jag inget planerat. Trött som jag är är jag glad över de. Ha det bra allihopa hoppas ni får en fin vecka!

Hittade en kompis på min promenad :)

Vita, viam meam / T.Sandberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar